Aktualności Zbieracze

WIOSENNE KWIATY
Proszę dzieci o przyniesienie w doniczce wiosennych kwiatów - będą nam potrzebne do kącika bada...
czytaj wiecej-->


Piosenka
„Leci marzec” – piosenka. 1. Leci marzec wiosny szuka, znaleźć wiosnę wielka sztuka...
czytaj wiecej-->


Założenia dydaktyczno-wychowawcze
Marzec: I. Czym możemy podróżować? (4. – 8.03.2019.) • Opowiemy sobie i różnych śro...
czytaj wiecej-->


!!! NASZE PODZIĘKOWANIA !!!
Dziękujemy Rodzicom, za włączenie się w przygotowanie podwieczorku na spotkanie z Babcią i D...
czytaj wiecej-->


!!! NASZE PODZIĘKOWANIA !!!
Dziękujemy rodzicom, za przygotowanie podwieczorku na świąteczne spotkanie wigilijne. Dziękuje...
czytaj wiecej-->


!!! NASZE PODZIĘKOWANIA !!!
Serdecznie dziękujemy rodzicom, za przygotowanie gadżetów dla dzieci, do kalendarza adwentoweg...
czytaj wiecej-->


Warsztaty świąteczne już za nami.
Dziękujemy dzieciom i rodzicom za udział w warsztatach , na których wspólnie wykonaliśmy kale...
czytaj wiecej-->


!!! NASZE PODZIĘKOWANIA !!!
Serdecznie dziękujemy rodzicom, za doposażenie kącika twórczego w różnego rodzaju kartki i far...
czytaj wiecej-->


!!! NASZE PODZIĘKOWANIA !!!
Serdecznie dziękujemy paniom, które włączyły się w przygotowanie podwieczorku dla dzieci z oka...
czytaj wiecej-->


!!! NASZE PODZIĘKOWANIA !!!
• Dziękujemy za artykuły plastyczne mamie Antosi, mamie Gabrysi, mamie Ingi, mamie Pawła i taci...
czytaj wiecej-->


Cała informacja

Założenia dydaktyczno-wychowawcze
Marzec: I. Czym możemy podróżować? (4. – 8.03.2019.) • Opowiemy sobie i różnych środkach transportu. • W oparciu o wiersz Juliana Tuwima „Lokomotywa” będziemy wykonywać ćwiczenia dźwiękonaśladowcze. • W zabawie matematycznej będziemy klasyfikować samochody na osobowe i ciężarowe, porównując ich wielkość i ciężar. • „Polecimy” też w kosmos – będzie to opowieść ruchowa, podczas której będziemy rozwijać ekspresję ruchową, koordynację w poruszaniu się na czworakach i w przysiadzie. Aktywność w grupach zabawowo-zadaniowych: • Kącik darów – konstruowanie z darów dowolnego pojazdu, nazywanie kolorów i kształtów. • Kącik twórczy – komponowanie samochodu na bazie odrysowanej i wyciętej stopy, domalowanie elementów. • Kącik badawczy – zabawy pojazdami pływającymi– puszczanie na wodzie, obserwacja czy toną - czy nie. II. Przedwiośnie w przyrodzie. (11. – 15.03.2019.) • Poznamy przysłowie „W marcu jak w garncu”, będziemy rytmizować tekst i odzwierciedlać marcową pogodę przy pomocy instrumentów perkusyjnych. Będziemy odczytywać symbole zjawisk pogodowych, czytać globalnie. • Nauczymy się piosenki pt. „Leci marzec”. • Wykonamy kartę pracy „Przebiśniegi”. • W zabawie matematycznej na podstawie wiersza Marii Kownackiej pt. „Ogródek” będziemy układać płotki ze szpatułek lekarskich i mierzyć ich długość przy pomocy sznurowadeł. Aktywność w grupach zabawowo-zadaniowych: • Kącik darów – komponowanie kwiatów z darów Froebla. • Kącik twórczy – „W marcu jak w garncu”- odczytywanie i nazywanie symboli pogodowych. • Kącik gospodarczy – sadzenie fasoli w ziemi i na gazie. III. Wiosna wokół nas. (18. – 22.03.2019.) • Będziemy rozwiązywać wiosenne zagadki, wyklaskiwać sylaby w wyrazach. • Poszukamy oznak wiosny na spacerach. • Wykonamy portrety wiosny – jeden ułożymy z darów Froebla, drugi powstanie techniką kolażu. • W opowieści ruchowej, razem z krasnalem Hałabałą poszukamy wiosny – będziemy doskonalić sprawność ruchową oraz kształcić umiejętność prawidłowego reagowania na sygnały słowne i dźwiękowe. Aktywność w grupach zabawowo-zadaniowych: • Kącik darów – komponowanie wiosennego krajobrazu na podstawie ilustracji. • Kącik badawczy – szukanie oznak wiosny w ogródku. • Kącik twórczy – „Tulipan”- ćwiczenia grafomotoryczne. IV.Wiosna wita nas kwiatami. (25. – 29.03.2019.) • Poznamy wybrane wiosenne kwiaty, będziemy czytać globalnie ich nazwy. • Powiemy sobie, z jakich części zbudowany jest kwiat. • Nauczymy się piosenki pt. „Ogrodniczka”. • Stworzymy kącik tematyczny „W kwiaciarni”. • Pójdziemy na wycieczkę edukacyjną do kwiaciarni, poznamy pracę florystki. Aktywność w grupach zabawowo-zadaniowych: • Kącik darów – komponowanie wiosennych kwiatów. • Kącik badawczy – wyszukiwanie podobieństw i różnic między wiosennymi kwiatami. • Kącik twórczy – tworzenie wiosennego obrazu – wycinanie elementów i mieszczenie na kartce. • Kącik gospodarczy – wysiew nasion kwiatów do skrzynek.



<-- Powrót na stronę główną